About Me

Wednesday, March 16, 2011

Terjunan Olimpik Oleh Saya (:

hai (:

first time aku buat keje ni
dah lah first time
dapat hampir hampir markah penuh lak tu
huhuhu
9.99 baii !!
:D

sangat kemas ye !!
air yang terpercik jugak bagaikan percikan bunga api !!

ehh ehh kau ni huza cite pasal apa??

gua pegi water confident camping kat padawan
satu hari je !!
dari pagi sampai petang
mengambil masa selama satu jam 30min dr uitm gua
dianjurkan oleh sport wellness
cam biasa laa
gua celup celup masuk
memandangkan ramai budak cop asli taknak pogi
dan banyak kekosongan
gua aa replace tempat dorang
dorang tu sangat rugi tak pogi
okay buuu sikit
bu :b
huhuhuhu
ehhh gua pegi gua bayar ehh !!
walaupun gua tau gua takkan dapat sijil p'hargaan or p'yertaan laa kan
gua tak kesah pun
lagi lagi badan penat ke buang masa ke
apaa laa sangat semua tu
best apa

okay dah. cukup.
senyum
:)

gua try floating
cross section
and last skali water confident
aka terjunan olimpik !! huhu :)

cara cara tuk dapat terjunan terbaik cam gua :)
*peh cam atlet negara pulok HAHA

1. readykan diri korang seready ready nya.
-aku sngat laa tak  percaya y aku pi panjat pokok atas tebing tu
time lapor diri aku cuak giler babeng tengok air kat bawah.
10meter ada kot. cam tsunami kat jepun tu. sumpah. sir aku cakap (:
ok aku tarik nafas puas puas bagi penuh tangki perut aku.
then mengucap segala selawat y terlintas kat otak.
oohh ye dinasihatkan jangan pejam mata!!
keyakinan diri perlu ada !! confident laa baii (:

2. langkah kan kaki seperti berjalan
-jangan bongkok kan badan or terjun sambil tgok bawah.
kalau korang terjun sambil tgok bawah otometik korang akan terbongkok
dan itu sangat bahaya ye
kerana muka korang or kepala yang akan masuk air dulu
kita mahu kaki masuk dulu okay
so sila terjun dengan keadaan tegak berdiri seperti beri tabik time kawat (:
kaki juga harus rapat. tidak boley terkangkang or buat gaya duduk bersila
kalau silang maybe okay kot

3. tutup hidung dgn tangan
-or lagi senang korang picit hidung tu dan
jgn lepaskan sehingga laa korang timbul atas air balik.
ini sebagai keselamatan di dalam air
supaya air tak masuk hidung
and kite pun tak tersedak sedak or tertelan air berlebihan
sangat sakit eh bile air masuk ke hidung !
waspada okay (:

next time gua nak cuba terjun tak pakai life jacket pulak.
ehh sir tu cabar gua baii
soo ada sape sape bran nak terjun sama gua??
haa mai laa (:

ehh ehh korang tau ke terjunan olimpik ni apa?
terjunan masuk ke air dari ketinggian sekian sekian

okay
macam ni je yang aku nak cakap
gambar?
sekda !!
kamek lupak ragam laa
syok sangat kat sana
nanti gua mintak qila kalau kalau dia ada k (:

*sampai skang badan gua sakit sakit
*sampai malam semalam gua tido asyik teringat time atas angin.
badan gua akan otometik tergerak seperti orang digeletek.
aisshh gua tak sangka gua buat (#__#)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...